Vásárlási, szerződési feltételek
TISZTELT VÁSÁRLÓINK!
Kérjük, szíveskedjenek az alábbiakat figyelmesen elolvasni!
Webáruházunkban a következő módon vásárolhat:
Minimális rendelési érték nincsen, de kérjük, vegye figyelembe, hogy a postaköltség, mely a vásárlót terheli, hozzáadódik a rendelt termékek árához, és csekély rendelési érték esetén a postaköltség aránytalanul magas lehet! A beérkezett megrendeléseket a rendelések számától és saját kapacitásunktól függően 5-6 munka napon belül, általában hétfőn, vagy az Önök által kért héten igyekszünk kipostázni. A szállítás 1, max. 2 napot vehet igénybe. Amennyiben szükséges, egyeztetünk Önökkel a növények szállíthatósági állapotáról, annak érdekében, hogy a szállítás időpontját a rendelt növények igényihez igazíthassuk.
Az ajánlatainkban szereplő növények jellemzően nem kicsi, fiatal példányok, ami más webáruházakban gyakoriak, hanem un. árudai méretű és minőségű (ez a szakzsargonban a legmagasabb minőség jelzője) növények, vagy annál is nagyobbak. Áraink összehasonlításakor ezt a körülményt mindig mérlegeljék!
Amennyiben a növény táp-, talaj-, vagy fényigénye eltér az átlagostól, így ezt a leírásban külön jelezzük, ennek hiányában közepes igényeket kell feltételezni!
A webáruházunkban feltüntetett árak forintban megadott bruttó árak, azaz tartalmazzák az ÁFA-t. Az egyes termékeknél feltüntetett árak 1 darabra (vagy egységre) vonatkoznak. A szerződés, illetve a szerződéskötés nyelve: magyar.
A megrendelni kívánt termék jellemzőiről, áráról, valamint a szállítás díjáról, időtartamáról és feltételeiről a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. A „Kosárba rakom” gombra kattintva kiválaszthatja a megrendelni kívánt terméket, majd a termékek kiválasztását követően „Kosár megtekintése” és „Tovább a pénztárhoz” menüpontok segítségével véglegesítheti megrendelését. A webáruház által felkínált „Megjegyzés” ablakban, a vásárló bármilyen kérdést, kérést, vagy bármilyen kiegészítő információt megadhat, ill. kérhet formai és terjedelmi kötöttség nélkül (pl. cég esetében adószám).
Amennyiben Ön az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette és a “Megrendelés elküldése” gombra rákattintott, akkor Ön megrendelést ad le, mely ajánlatnak minősül és fizetési kötelezettséggel jár.
Miután elküldte megrendelését, egy automatikus e-mailt küldünk Önnek. Ez csak megerősíti, hogy megkaptuk megrendelését, ez annak részleteit is tartalmazza (tértivevény). 48 órán belül visszaigazoljuk a megrendelését, ennek hiányában a vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól.
Az első e-mailben küldött tértivevénnyel az adás-vételi szerződés még nem jön létre, ezért adott esetben tévedésből, vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár, vagy készlethiány esetén az áruház nem köteles a terméket a visszaigazolásban foglalt feltételekkel leszállítani. Ilyen esetben a Vevővel egyeztetünk a megadott elérhetőségein keresztül, és lehetőséget biztosítunk a megváltozott körülmények elutasítására vagy elfogadására minden további következmény nélkül. Ha a megrendelés minden probléma nélkül teljesíthető, akkor a második, személyesen küldött visszaigazolásban csak a rendelés megérkezésének várható időpontjáról értesítjük.
Pillanatnyilag úgy néz ki, hogy freemailes címekre nem mindig tudjuk elküldeni a visszaigazolást. HA tehetik adjanak meg másik e-mail címet. HA minden kötél szakad kénytelenek leszünk telefonon hívni Önöket ….
A szerződés létrejön: a megrendelés teljesítésével, a termék a postára adásával, vagy az értesítéssel az átvehetőségéről.
A szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő további kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
A PTK. 6:122§ szerint a teljesítéssel a kárveszély a Vevőre száll át!
Fizetési módok:
1./ Előreutalás –házhoz szállítás –: Díja : 2.800 Ft
Ebben az esetben a csomag vételárának és a postaköltségnek bankszámlánkra történő beérkezését követően kerül kipostázásra a vásárolt áru.
Csak ezt a fizetési módot választhatja, ha a növényeket nem saját magának, vagy nem a saját címére kéri szállíttatni (pl ajándékküldés barátnak). Erre vonatkozóan van különleges kérés lehetősége a szállítással kapcsolatban. Az előreutalásos vásárlások esetén az első, tértivevényként kezelendő e-mailben ne keressék a bankszámlaszámunkat! Azt csak a második személyesen küldött visszaigazoló emailben adjuk meg, mert amennyiben a rendelés készlethiány miatt nem teljesíthető, vagy méret változtatást kell Önnel előzetesen jóváhagyatnunk, igy megakadályozhatjuk a felesleges oda-vissza utalgatások költségeit. Kérjük, hogy visszatérő vevőink is csak a már visszaigazolt összeget utalják át, az üzenetben feltüntetett számlaszámra! Fontos, hogy a közlemény rovatban tüntessék fel a rendelés számát vagy a megrendelő nevét.
2./ Házhoz szállítás utánvéttel: Díja: 3.200,- Ft
Normál (nem terjedelmes) csomag esetében, lásd még a “Szállítás” menüpontot
Magyar Posta MPL futárszolgálattal
Kérjük a pontos – napközben aktuális – elérhetőségét (telefonszám, cím) megadását. A megrendelt áru ellenértékét, valamint a szállítási költséget a vásárló a csomag átvételekor fizeti, a pontos összegről a vásárlást visszaigazoló e-mailben értesítünk. Az áruházban leadott utánvétes rendelések amennyiben nem kerülnek átvételre, úgy az szállítás díját kiszámlázzuk, szükség esetén jogi úton érvényesítjük.
–3./ Ha webáruházban leadott megrendelése eléri a 350.000 Ft-ot, az árut személyesen önköltségi áron visszük el Önnek, és az átvétel helyszínén készpénzben kell kifizetnie a növények árát.
(Az így megvalósult szállítás esetén, ha nekünk fel nem róható ok nélkül, a szállítási címen állnának el a vásárlástól, 250 Ft/km szállítási díjat számlázunk ki, ami telephelytől telephelyig értendő!
Elállási jog:
A magyar jogszabályok a távollévő felek között megkötött szerződésekre 14 napos indoklás nélküli elállási jogot ír elő, és az elállástól számított 14 napon belül kell a vásárolt árut eredeti állapotában visszaküldenie. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a cégünknél, az internetes webáruházban vásárolt bármelyik termék nem felel meg az elvárásainak, lehetőség van indoklás nélkül visszaküldeni az árut és ennek vételárát visszakérni. Ilyen esetekben kötelesek vagyunk a teljes vételárat Önnek visszatéríteni. Élő növények kereskedelme esetén ez a szabály a mi oldalunkról nézve elég ijesztő! De hát, ez van! Követjük a jogot, és bízunk benne, hogy csak nagyon kevesen fognak ezzel a szabállyal visszaélni és a 14 nap alatt bekövetkezett önhibájukból, tudatlanságukból, hanyagságukból károsodott, vagy sérült növények visszaküldésével saját kárukat ránk visszahárítani. Kizárólag eredeti állapotú (eredeti állapotában megóvott), még nem használt (el nem ültetett!) termékekre vonatkozik ez a szabály! Kikötjük, hogy az elállási joggal csak abban az esetben élhetnek, ha az átvett és minősége miatt azonnal meg nem reklamált növényt, a jog által biztosított 14 napig az eredeti minőségi állapotukban megtartják, és azt a minőség megóvását biztosító csomagolásban és módon juttatják vissza hozzánk. A visszaküldés kockázata és költsége a vevőt terheli.
Az elállási jog a mellékelt nyilatkozatminta, vagy az erre vonatkozó bármilyen egyértelmű nyilatkozattal gyakorolható már a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is, a terméket az eredeti állapotában haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napig vissza kell juttatnia. A visszaküldött áru ellenértékét, amennyiben az állapota valóban eredeti, általunk elismerten is, és a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, tizennégy napon belül visszafizetjük Önnek, illetve kérésére következő rendelésébe beszámítjuk értékét. Ha a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, nem vagyunk kötelesek visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket!
Ha cserélni kíván bizonyos terméket, azt kizárólag eredeti állapotú termék esetében teheti meg, postai úton, melynek költségei a vásárlót terhelik.
Az eladó jogosult a termék esetleges nem rendeltetésszerű használatából, élő növények esetében nem megfelelő ápolásából eredő kárának megtérítését követelni Öntől. Önt az elállás kapcsán ezen felül egyéb költség nem terheli.
Szavatosság
Az Eladó hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát már a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett! A hibás teljesítés esetén Ön kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kicserélést (javítás az élőnövény esetében nem életszerű!), kivéve, ha az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha ezt nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Az Eladó szavatossági és jótállási felelősségére a PTK 6:157-173§-okban foglaltak az irányadóak. A vevőnek jogában áll jelezni, ha hibás a termék. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze kifogását webshopunk felé. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Az áru akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik az Eladó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön az Eladó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba az Eladó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
Nyilatkozatminta elálláshoz
Címzett: Plantheon díszfaiskola
(cím: 7636 Pécs, Malomvölgyi u.25., e-mail: plantheon@diszfa.hu)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: …………………………………………………………
A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe: …………………………………………………………………………………
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
…………………………………………………………………………………
Kelt:
Adatvédelem:
A birtokunkba jutott, a Megrendelő azonosításához szükséges adatokat bizalmasan kezeljük, kizárólag a rendelés teljesítéséhez használjuk fel, és semmilyen formában nem adjuk tovább harmadik félnek. Az adatok kezelését minden esetben az érvényes adatvédelmi törvény előírásainak betartásával végezzük.
Az üzemeltető nem vállal felelősséget azon károkért, amelyek a jelszó illetéktelen használatával keletkeztek akár a Megrendelőnél, akár harmadik személlyel szemben. Áruházunkba történő regisztráció minden esetben önkéntes és ingyenes.
Az adatbeviteli hibák javítása:
A megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett).
Felhívjuk a figyelmét, hogy az adatok helyessége az Ön felelőssége! A termék az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra .
A megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön
hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett ár esetében a teljesítés nem követelhető (0Ft-os, vagy feltűnő értékaránytalanságú ár)
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Egyéb feltételek
A diszfa.hu-n való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. Ezen túlmenően a webáruházunkban vásárlókról alapvetésként feltételezzük az élő növényekkel kapcsolatos általános ismeretek meglétét. Ha Ön ilyennel nem rendelkezik, kérjük, hogy a webáruházunkban történővásárlás előtt tájékozódjon az ezzel kapcsolatos tudnivalókról! Az Eladót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba van az internetes hálózatban, ami megakadályozza a webáruházának akadálytalan működését és a vásárlást. Az Eladó szabadon beperelhet bármely személyt, aki csalást követ el vagy annak elkövetésével próbálkozik, azonban nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely látogató rovására történt csalás miatt. Abban az esetben, ha a látogató bármilyen formában megsérti a vásárlási feltételekben rögzített szabályokat, a webáruházunk érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját.
A webáruház üzemeltetője:
Név: Cséplő Árpád okl. kertészmérnök
Székhelye: 7636 Pécs, Malomvölgyi út 0214/38.
Vállalkozói Igsz.: EV-931943, kiállította: Pécsi Önkormányzat
NEBIH reg. szám: 22850/DT
Növényegészségügyi reg. szám.: HU0210100044
Adószám: 43326448-2-22
Telefonszám: 30/9361668
e-mail.: plantheon@diszfa.hu
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt vagy az Eladó, vagy az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
- Személyesen szóban az alábbi címen: 7636 Pécs, Malomvölgyi út 25.
- Telefonon: +36309361668
- Írásban az alábbi internetes oldalon keresztül: www.diszfa.hu
- Írásban az alábbi email címen keresztül: plantheon@diszfa.hu
- Írásban postai úton: 7636 Pécs, Malomvölgyi út 25.
A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igényét az Eladó nem az Fgytv. fogyasztói panasz kezelésére vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint köteles intézni.
A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, – a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével – szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb
információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Budapest Elérhetőség: Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10. Telefonszám: 06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap: bekeltet.bkik.hu | Baranya Vármegyei Békéltető
Testület Székhely: Pécs Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye Elérhetőség: Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefonszám: 06-72-507-154 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Honlap: baranyabekeltetes.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén
Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Miskolc Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye Elérhetőség: Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszám: 06-46-501-091 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu | Csongrád-Csanád Vármegyei
Békéltető Testület Székhely: Szeged Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye Elérhetőség: Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszám: 06-62-549-392 E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu Honlap: bekeltetes-csongrad.hu |
Fejér Vármegyei Békéltető
Testület Székhely: Székesfehérvár Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye Elérhetőség: Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszám:06-22-510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Honlap: www.bekeltetesfejer.hu | Győr-Moson-Sopron Vármegyei
Békéltető Testület Székhely: Győr Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye Elérhetőség: Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszám: 06-96-520-217 E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu Honlap: bekeltetesgyor.hu |
Hajdú-Bihar Vármegyei
Békéltető Testület Székhely: Debrecen Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye Elérhetőség: Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszám: 06-52-500-710 E-mail: bekelteto@hbkik.hu Honlap: hbmbekeltetes.hu | Pest Vármegyei Békéltető
Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Pest Vármegye Elérhetőség: Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszám: 06-1-792-7881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap: panaszrendezes.hu |
Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az
interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar
feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés
eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU